חפש בבלוג זה

יום רביעי, 25 בספטמבר 2013

דברים שאותי משמחים

אני חושבת שזו הכותרת הכי פחות מקורית שהייתה לי עד כה, ולכן אסביר: אלו לא סתם דברים שמשמחים אותי, אלא הנאות חיים די פשוטות שעושות לי כיף עמוק-עמוק בלב ואפילו (מביך לומר) קצת מרגשות אותי, לא משנה כמה פעמים חוויתי אותן. לפעמים נדמה לי שנהניתי מהן גם באיזה גלגול קודם ולכן הם מקנות לי כזאת התרוממות רוח עילאית.

חשוב לציין: את הפוסט כתבתי במחברת לפני השינה, כדי שהרעיונות לא יברחו, ועכשיו אני מעלה אותו לרשת. אף פעם לא עשיתי את המעבר הזה קודם.

חשוב לציין 2: יש עוד הרבה דברים שמשמחים אותי. אפשר לראות את זה כרשימה מדגמית בלבד.

1. לעבור בטיב טעם בערב אחרי העבודה ולקנות אוכל שעושה מצב רוח טוב. 
(אוכל שעושה מצב רוח טוב: סלמון מעושן, עגבניות שרי-תמר קטנטנות, מלפפונים כבושים קטנים ומכוערים בצנצנת זכוכית גדולה, סלט חצילים רומני ולחם שיפון כהה ודחוס).

2. יום חמישי אחר הצהריים - שעת האפשרויות הבלתי מוגבלות. כל סוף השבוע פרוש בפניך והוא אפילו עוד לא התחיל לאזול. אפשר לתכנן כל דבר שבעולם, בערך, ולקוות לטוב ביותר.

3. ללכת ברחוב עמוס (אלנבי, נגיד) בחמישי אחה"צ/שישי בבוקר ולהרגיש חלק מנחיל האדם המתלהב, מתרגש, קונה ובונה מגדלים פורחים באוויר ליומיים וקצת של חופש שעומדים לפניו.


4. לנצל את דיל הקמצנים-אך-נהנתנים האולטימטיבי ולשבת עם חברה (או עם ה-חבר) בלחם ארז של אבן גבירול (1+1 על כל התפריט, המוצלח במפתיע, החל משש בערב). לעבור אחר כך לקפה נונה הסמוך (50% על כל האלכוהול בימים אי-זוגיים). טוב, זו לא הנאה מז'אנר התרוממות הרוח, אבל היא בהחלט מספקת.

5. לצעוד בערב טיפ-טיפה קריר על רחוב החשמונאים (עדיף מכיוון מנחם בגין אל קרליבך, ככה העיר מתגלה בפניך מבין הפיח) ולעבור ליד "לחמים", רק כדי למלא את הריאות בניחוח חמים ומנחם של קפה ולחמניות שוקולד טריות.

יש לי סיפור קטן וחסר פואנטה על לחמניות השוקולד של לחמים, אולי בהזדמנות אספר אותו
6. לקבל ספרי בישול ממש שווים ומצולמים לעילא במתנה. לקרוא אותם במיטה, או בזמן האוכל. לתכנן שבכל שבוע תכיני משהו מתוכם ותקחי ללימודים. לקוות שזה יתגשם.

7. לקרוא ספר (איכותי או סתם קיטשי ומתקתק) ולייבב בלי שליטה בקטעים העצובים (האמן ומרגריטה - פרק אחרון, סיפורה של ליסי - כשסקוט מת, אשתו של הנוסע בזמן - קבוצה מכובדת של פרקים אחרונים, צל הימים - אותו כנ"ל).

8. לקרוא ספר ילדים קסום ומוזר במיוחד (בפעם המיליון), להרגיש התרוממות רוח עילאית ולהיזכר שזה ממש לא רק ספר ילדים (למשל: הטירה הנעה של דיאנה ווין ג'ונס, הטירה הקסומה של אדית נסביט, גן החצות של טום של פיליפה פירס).
מתוך "הטירה הקסומה", באחד הפרקים הכי משונים ונהדרים שם.
מומלץ ללחוץ להגדלה, אלו איורים נהדרים


5 תגובות:

franny אמר/ה...

רק רציתי להגיד שאני קוראת אותך הרבה זמן ובשקט, ותמיד שמחה כשיש פוסט חדש, ועכשיו שראיתי שגם את אהבת את "הטירה הקסומה" אז - זה היה מאוד משמח (!) וגרם לי לכתוב תגובה.
זהו.

BeautyBitch אמר/ה...

כשקראתי את הכותרת חשבתי ישירות על השורה בשיר "these are a few of my favorite things" ובהחלט, לזה התכוונת. הנה כמה משלי: ללכת על רצפה קרה יחפה, לאכול ענבים צוננים, להתמתח, לחטט באף, להיות בפאריז, להתכרבל עם האהוב, הכלב והחתול מתחת לשמיכות בחורף הברלינאי.

marjorie morningstar אמר/ה...

פראני, אני מאוד מאוד אוהבת את ספריה של אדית נסביט ותמיד שמחה לגלות על שותפים נוספים לכך :)

מעין, הכותרת באמת סופר-גנרית, אני יודעת, אבל אני שמחה שהיא הוציאה גם ממך את הדברים האלו. לפעמים משמח אותי רק לחשוב עליהם.

sefi אמר/ה...

אני לא מאמינה שפספסתי את הפוסט הזה. אני מזדהה עם כמט הכל. בעיקר עם מה שכתבת על אלנבי, על לחמניות שוקולד, האמן ומרגריטה, צל הימים ואוכל מפנק מטיב טעם.

וכמובן על ימי חמישי אחר הצהריים אז הכל ניראה אופטימית ומלא תיקווה.
עכשיו הכל נגמר, כל החופש וגם מתחיל הסתיו. זה מעולה ואולי עם קצת תיקוה.

marjorie morningstar אמר/ה...

אנחנו ממש סול-מייטס. האמת שתוך כדי כתיבה חשבתי שאולי הפוסט מיותר, כי אני מניחה שאלו דברים שישמחו פחות-או-יותר כל אדם שפוי בדעתו :P

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...