חפש בבלוג זה

יום שני, 27 במאי 2013

חפצון - Sisters Are Doin' It for Themselves

חפצון זו מילה מעוררת אנטגוניזם, אני יודעת. נשמעת כמו מילה של פמיניסטיות עגולות משקפיים שלא מורידות שיערות מהרגליים. אבל תופעות מעצבנות ראויות למילים מעצבנות, והפיכתנו המתמדת לאובייקטים היא בהחלט מעצבנת. מה שמעצבן עוד יותר, הוא שכמות הפעמים שבה אנחנו מחפצנות את עצמנו לא נופלת (ואולי אפילו עולה על) מספר הפעמים שאנחנו סופגות את זה מגברים.

מה פתאום נזכרתי בזה? בגלל התמונות הללו שהפיצה בשעות האחרונות לשכת הדוברות של חוטובלי:

"מה את קופצת, זה לגיטימי. היא אשת ציבור שמתחתנת. זה עניין ציבורי, שגם היה אייטם חדשותי-בידורי בחודשים האחרונים".

באמת? אז למה גדעון סער, איש ציבורי לא פחות, לא הפיץ לכל כלי התקשורת תמונות סטודיו שלו חנוט בחליפת חתן לפני שבועיים? למה חוטובלי מופיעה היום על כל הומפייג' רענן כאילו הייתה אחרונת הגולשות הנרגשות בפורום "חתונות-תפוז"?   (ואין לי שום כוונה לדבר בגנות פורום חתונות. אני גולשת נלהבת שנהנית מתועפות הקיטש והטראש שבו בלי שום כוונות להתחתן. בכלל, מעניין למה נושא החתונות כל כך מסקרן אותי. אולי אם אשאר באקדמיה אחליט לחקור אותו כתופעה תרבותית).

מעמדה של חוטובלי בליכוד הוא בכל מקרה מגוחך. "בחורת מחמד", (על משקל "דוס מחמד", "אתיופי מחמד" וכו') שהועלתה לעשיריה הפותחת בזכות חסדם של האדונים המכריסים ממרכז המפלגה, שהואילו בטובם לשריין מקום לאישה. עם פרסום התמונות הללו היא רק מנציחה ומדגישה עוד יותר את המקום שמוקצה לה, ומבהירה שהיא מסכימה עם תפיסת העולם הזו. ציפיל'ה הקטנה מתגנדרת בשמלה לבנה, על משקל "ישחקו הנערים לפנינו", בעוד הגברים החשובים והרציניים מתווכחים על החוק לשוויון בנטל.

לא רציתי לשים את השיר מכותרת הפוסט, כי הוא לא מוצלח במיוחד בעיניי. במקום, בחרתי שיר אחר והרבה יותר טוב של ארית'ה (שכותרתו מתאימה לא פחות, האמת):


6 תגובות:

IsraelMakeup אמר/ה...

מסכימה מאד עם הפוסט הזה. עוד בטרם החתונה לא הבנתי מה העניין הציבורי בחיי הדייטים של הגב' ציפי ולמה היא ערכה בזמנו ראיון משותף עם ארוסה. שיהיה לה במזל טוב ובשעה טובה, אבל בתור נבחרת הציבור שלי שום דבר מהתנהלות האישית שלה לא מעניין אותי, אלא אם זה יוצא מגדר הנורמלי.
תמונות יח"צ מאלבום החתונה? כל כך לא.

marjorie morningstar אמר/ה...

וכשהן נראות כמו תמונות מאלבום החתונה האייטיזי של ההורים שלי, אז בכלל :P

ועכשיו ברצינות - אני מניחה שחוטובלי חושבת שהיא כן פועלת לקידום מעמד האישה וכו'. אבל בסך הכל, היא עוד בורג בתוך השיטה וכנראה שאין לה שום אינטרס לשנות את זה (או שחוסר המודעות שלה באמת מרקיע שחקים).

אנונימי אמר/ה...

תודה שגילית לי את פורום חתונות :)
hours of fun, ואני בכלל לא מתחננת חתונה...

marjorie morningstar אמר/ה...

Hours of fun is my middle name :-)

אנונימי אמר/ה...

שני דברים-
למה , למה השמלה הזו?? ואני מהמגזר וכו'- ולמה השמלה הזו???
טוב, אחרי שהוצאתי את זה- זה אכן היה קצת מוגזם מעבר למל טובים המקובלים.
עם זאת, יש להבין שבציבור הדתי- להתחתן בגיל 34 זה אושר גדול- בערך בגלל שהרבה מתחתנים בתחילת שנות ה20, אז יש בזה משהו שרוצים מאוד לחלוק, שמעודד, שמשמח בעיקר את מי שעוד לא שם ומאוד רוצה. אני מסכימה שהלשכה/הדובר שלה קצת עפו על עצמם וזה היה מוגזם מבחינת ההיקף. יאללה רק שיהיה להם טוב.
ויהיה מעניין לחקור חתונות,גו גירל. אני אגב- מאוד מאוד בעד זה. דווקא ככל שאני רואה לאן העולם הזה הולך בקטע הזוגי....
עִנבל

marjorie morningstar אמר/ה...

אני מכירה (ובעצם, מי לא) את העניין הדוסי עם חתונות. לא היה לי ספק שזה הטריגר במקרה הזה ובכל זאת, זה הרגיש לי מגוחך. וכן, השמלה לא משהו בלשון המעטה (אבל אני לא מצליחה לדמיין אותה במשהו אחר).

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...